Unilever & Delhaize: Water en vuur

Het zit er bovenarms op tussen Delhaize en Unilever. De Belgische winkelketen bant namelijk verscheidene producten uit het Unilever assortiment.

Geen Robijn, Coral, Sun, Cif, Effi, Knorr, Solo, Dove, Zwan en Lipton Ice Tea meer en dan zou de lijst nog niet eens volledig zijn.

Oorzaak van het hele dispuut is een verplichte prijsverhoging van Unilever waar Delhaize niet akkoord mee gaat.  De vraag is natuurlijk of dit wel de echte reden is achter deze oorlog.

Feit is wel dat de supermarktketens steeds meer en meer de macht naar zich toetrekken en niet meer alle beslissingen van de productenen volgen. Is het de zoveelste stap in de strijd om de consument?

De huismerken worden steeds strategischer in de winkelrekken gepositioneerd en wat brengt dit op voor de supermarkten?
Juist ja, u raadt het al.

Money, money, money, must be funny in the rich mans world.

2 Reacties op “Unilever & Delhaize: Water en vuur

  1. Ik kan dat amper geloven eigenlijk. Zouden ze echt niets meer van die producten verkopen? Daar wordt toch niemand beter van. Als dat nu waar blijkt te zijn ga ik toch al zeker van supermarkt veranderen, ik heb geen goesting om voor mijn waspoeder en afwasmachinedingen en andere kuisproducten naar een andere winkel te gaan. Want ja, die dingen heb ik het liefst van die merken. De rest kan me weinig of niets schelen.

  2. Ze zijn blijkbaar wel goed bezig om elkaar in de media zwart te maken. 🙂 Hierbij blijkt dat Unilever gerechtelijke stappen onderneemt om de vergelijkende reclame in de Delhaize te bannen maar anderzijds maken zij zich wel vuil door een advertentie te plaatsen in alle kranten dat hun producten in de andere winkels wel nog verkrijgbaar zijn. Nu ja, hopen dat het voor de consument voordelig gaat uitdraaien he maar ik vrees ervoor.

Geef een reactie

