De Jobmatcher

Denk jij ook spontaan aan betalende SMS-diensten bij het woord ‘Matcher’? Bij mij in elk geval wel en dan zeker aan de ‘Lovematcher’. Zo een of ander dom sms abonnement waar je de perfecte liefde vindt.

Een uitnodiging in mijn mailbox voor de Jobmatcher bracht dan ook de nodige bedenkingen met zich mee. Maar ja, mijn nieuwsgierigheid is meestal sterker dan mijn gezond verstand en de link floepte al open in mijn browser.

Geen schreeuwerige pop-ups of vulgaire rommel maar 72 stellingen om de perfecte jobmatch te vinden.  Aha, toch maar even invullen en kijken wat de resultaten zijn. 10 minuten later verschijnt er een keurig overzicht met verschillende klasse waar mijn profiel heel nauw bij aansluit en in het andere geval totaal niet bij past.

Bij de klasse Varia haal ik de hoogste match nl 83%

Varia: Een selectie van avontuurlijke of creatieve jobs, maar ook jobs bij de overheid of jobs met een zelfstandig statuut. 

“Mmmm klinkt niet slecht en kan ik me wel in vinden, enkel die overheid mag geschrapt worden. ” zijn mijn eerste bemerkingen. Toch eens even kijken welke jobs ze precies bedoelen.

Oorlogsverslaggever : match van 94.4% (ik ben vredelievend hoor)
Zorro: 84% match (ja, het gaat hier over die sociaal gedreven waaghals)

Nu ja, in mijn huidige functie zie ik wel wat gelijkenissen en kan ik ermee akkoord gaan.

Natuurlijk is het veel leuker te lezen welke jobs absoluut niet bij je persoonlijkheid passen dus laten we nu maar lachen.

Bij de klasse Uitvoering is mijn match slechts 9.6%

Uitvoering:  Jobs die nauwkeurig uitvoerend werk vereisen.

“Uitvoerend werk? Bah, ik moet er niet aan denken, geef mij maar iets creatiefs”, is mijn eerste gedachte. En ja hoor, als je dan leest welke jobs hieronder vallen geef ik ze 100% gelijk.

Poetsvrouw/man: 34.3% (Wie heeft daar nu zin?)
Landbouwer: 30% (Neen, dank u. Opgroeien in een dorp met veel mestgeur was al meer dan voldoende)
Tuinman: 23% (Haha, recht erop. Ik haat alles wat met tuinieren te maken heeft)

Globaal genomen toch een vrij goed zicht. Maar ja, bij al die testen kan je je wel bedenkingen stellen. Zo zijn er ondertussen ook weer 20 minuten voorbij, dus zeker doen!

Geef een reactie

